Medlemstrening

Medlemstrening på tirsdager

Hver tirsdag kl 18:30 – 20:00 er det åpen medlemstrening ute på Fredheim skole. Medlemstreningene er gratis for klubbens medlemmer og ledes av en treningsansvarlig. Opplegg for treningene lages av den som er ansvarlig for kveldens trening og vil derfor variere fra gang til gang.

Regler for medlemstrening:

• Hunder skal være i bånd til enhver tid. Dette er for å ivareta sikkerheten for alle på treningsplassen. Hundefører har ansvar for seg og sin hund, vis hensyn og hold avstand til andre.
  • Hundefører skal ikke bruke utstyr eller metoder som er i strid med dyrevelferdsloven

• Det er mulig å møte på medlemstreningene å trene på egenhånd også. De som deltar på kurs må gjerne bruke medlemstreningene som en ekstratrening utenom kurskvelden.

Det blir pause for hunder og folk der vi serverer kaffe/te og kakao.Hundene plasseres i bilen i pausene.

Noen tips for en vellykket trening:

• Møt i god tid med ferdig luftet hund
  • Egnet halsbånd/sele og vanlig kobbel (ikke flexi-line eller kjettingstrup)
  • En leke som din hund synes er super
  • Godbiter (mange nok og gode nok)
  • Vann og skål til hunden
  • Klær som passer været
  • ”Sorte poser”
  • Et teppe/matte til hunden
  • Godt humør

• Tid: Hver tirsdag kl. 18:30-20:00
    Sted: Fredheim skole i Lørenskog

Treningen kan utgå dersom det er kurs eller andre aktiviteter på treningsplassen, eller at ansvarlig for treningen vurderer at vær og temperatur eller andre forhold gjør det uforsvarlig å gjennomføre treningen.
    Velkommen!

Hvis du ikke er medlem er du hjertelig velkommen på besøk for å se om dette er noe for deg, ta kontakt med ansvarlig trener for kvelden når du kommer.

NB! Følg med på Lørenskog Hundeklubb sin FaceBook-side for eventuelle endringer.

Medlemstrening i rallylydighet på søndager

Dette er trening for medlemmer, og det er ingen som leder treningen. Utstyr blir satt ut og inn i felleskap og man trener sammen med andre som driver med sporten. Ta gjerne med kaffe eller annet drikke, det blir en del pauser mens man venter på tur.

Hundefører har ansvar for seg og sin hund, vis hensyn og hold avstand til andre. Skal du trene med løs hund må den være under kontroll. Hundefører skal ikke bruke utstyr eller metoder som er i strid med dyrevelferdsloven.

Det er ofte en fordel å ha gjennomgått minst nybegynnerkurs, men det er ingen forutsetning.

Treningen er gratis for alle medlemmer av Lørenskog Hundeklubb.

Tid: Hver søndag fra kl. 12:00 og utover.
    Sted: Fredheim skole i Lørenskog

NB! Følg med på Lørenskog Hundeklubb sin FaceBook-side (Rallylydighet) for eventuelle endringer - både for ekstratreninger og eventuelle frihelger.

Hvis du ikke er medlem anbefaler vi at du kommer innom for å se om dette er noe for deg

Velkommen!